pondělí 28. listopadu 2011

Výzva k setkání

Na fóru Beyond Orange se objevila výzva k setkání adresovaná svÁmímu.
Zde je překlad výzvy a připojené reakce Chavy:

Roman, 27.11. 14:59
Výzva svÁmímu k otevřenému setkání s těmi, kdo chtějí znát pravdu!


Omlouvám se, že chybí pozdrav, ale vaši právníci mi zakázali, abych jakékoliv z vašich jmen sděloval na veřejnosti.
Chtěl bych znovu požádat jménem těch, kteří hledají nějaké odpovědi na všechna ta obvinění, o otevřené setkání na neutrální půdě (dobrá by byla Vídeň, je to v neutrální zemi) podle pravidel, na nichž se shodnou obě strany, totéž platí o termínu a místě setkání. Obě strany se rovným dílem rozdělí o náklady a vynaložené úsilí a obě strany budou jednat profesionálně. Místa k sezení budou naprosto stejná pro všechny - jak pro ženy, tak pro vás. Jakékoliv nevhodné chování přítomné veřejnosti bude řešit bezpečnostní služba zajištěná oběma stranami a případně i policie. Toto považujte za první krok k tomuto setkání a máte-li zájem setkání uskutečnit, kontaktujte mě na mailové adrese roman@beyondorange.org.


Chava, 27.11. 23:12
Setkání
Myslím, že si musíme promluvit - lidé kteří odešli, lidé, kteří zůstali a XXX.
Vděčím XXX a žákům za mnohé. Ale to neznamená, že musím mlčet, když se mně nebo jiným stalo z jeho strany nebo ze strany jógové společnosti něco špatného. Mým záměrem nikdy nebylo zničit práci XXX nebo JDŽ. Chtěla jsem zahojit své rány a přitom ublížit co nejméně. Stojím si za svým názorem, že i svůj poslední krok učiněný v časopise Respekt jsem učinila proto, abych lidem pomohla otevřít oči. Abych přiměla k diskusi lidi z JDŽ, kteří mlčeli.
Připojuji se k Romanově výzvě... Zúčastním se otevřeného setkání s XXX a žáky na neutrální půdě v Evropě.
Eva Vrbová, dříve Mukti
Praha

(Za sebe si myslím, že je to velice férová nabídka, plně ji podporuji a pevně doufám, že se k ní svÁmí postaví čelem. Šiša.)

6 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Pozn. k překladu: Dodatečně jsem opravil chybu v překladu - zveřejňování jmen se brání právníci svÁmího, tzn. správně je "vaši" ne, "naši" právníci. Za překlep se omlouvám.

    OdpovědětVymazat
  3. Můj pohled
    Osm měsíců sleduju situaci kolem svámího Mahéšvaránandy a Jógy v denním životě. Vlastně ani nemůžu jinak, jako každý muž stojím vedle své ženy (Evy Vrbové). Nyní mám ale i já potřebu vyjádřit svůj názor.
    Když mi v březnu 2011 žena řekla, že odchází z důvodu sexuálního zneužití od svého mistra a z JVDŽ , přijal jsem její rozhodnutí. Nechala mi svobodnou volbu, zda zůstat či odejít, stejně jako já jsem jí nepřemlouval, aby zůstala. O sexuálním kontaktu s Mahéšvaránandou jsem věděl, řekla mi o něm již před svatbou. Nikdy jsem se jí však neptal na detaily, věřil jsem, že to byla hra mezi mistrem a žákem.
    I v březnu, po vystoupení dalších žen, jsem u svámidžího zůstal. Překvapilo mne, že je žen více. Přesto jsem věřil, že se vše vysvětlí, a můj mistr se postaví k situaci čelem.
    Svámidží v březnu vše popřel ve Vancouverském rádiu a pak už se k ničemu nevyjadřoval. Viděl jsem kolem sebe, jak jsou ženy – oběti zneužití - pomlouvány, že jsou kurvy; obviňovány ze lži; byly jim stanovovány diagnózy od schizofrenie přes vadné synapse. Viděl jsem, jak tuto práci dělají za svámidžího jeho žáci, aniž by se pokusily ženy kontaktovat. A tak byly pro ženy oporou organizace jako české Centrum Elektra, rakouská Bundestelle fur Sektenfragen, slovinská Združenje proti spolnemu zlorabljanju, psychologové i policie. Jejich vlastní gurubratři a gurusestry měli rozsudek vynesený ještě před vyslechnutím žen. Ostatně to samé se ukázalo i nyní, když vyšel článek v Respektu – pozitivní komentáře na stranu svámidžího organizovaně napsali lidé, kteří neměli šanci číst článek celý, maximálně přečetli jeho 1/3 zveřejněnou na webu Respektu.
    Záhy už bylo žen na webu šest, Eva byla s většinou z nich v kontaktu. Podle vyjádření svámidžího na jednom z jeho satsangů byly tyto ženy přirovnány démonským silám (asurik šakti), budou prý tisíce let (jugy a jugy) trpět v temnotě. Zato od svámího Jasrajpuriho přišla zpráva, že svámidží prohlásil, že všichni jeho věrní žáci dosáhnout realizace už v tomto životě.
    V srpnu 2011 jsem už věděl, že končím. Nikdo mi nebude vyhrožovat peklem nebo setrváním v temnotách. Ani následky špatných karem. Je mi jedno, zda prohlásíte, že bychom se měli vzdát veškerých představ o tom, jak má mistr vypadat, jak se má chovat. Mám-li mít mistra za svůj vzor, pak mi musí ukazovat, jak žít pravdivě, s rovnou páteří v tomto životě. Své ženě věřím, ale pro můj odchod nebylo základním bodem to, zda ke zneužití došlo nebo nedošlo, ale to, že je můj mistr zbabělec. Schová se mimo Evropu a nechá své žáky, ať se situací zápasí sami. Zná identitu minimálně 4 žen a není schopen s nimi komunikovat, podívat se jim z očí do očí. Když se ho žáci v Indii ptali, zda přijede do Evropy, řekl, že Evropa ho nechce. Jsem si jistý, že od něj minimálně 90% (počítám že spíš podstatně blíže ke 100%) žáků neodešlo, touží s ním být a on jim řekne, že ho nechtějí!!! Nedokáže ani říct, že má strach přijet.

    OdpovědětVymazat
  4. (dokončení)
    Zářijové setkání se sádhví Pxxx a Hxxxx Lxxxx mé přesvědčení jenom utvrdilo. Pxxxx se ptala Evy, zda nemá pocit, že svými kroky ničí práci mnoha dobrých lidí v Józe denním životě. Ona řekla, že ne, já dodávám nyní, že jediný, kdo ji ničí, je její zakladatel svámí Mahéšvaránanda.
    Naprosto souhlasím s tím, že jóga pomohla a pomáhá mnoha lidem. I já jsem józe a svámímu Mahéšvaránandovi za mnohé vděčný. Tři roky strávené ve Střílkách byly nádherné, rád na ně vzpomínám. Neberu to však jako argument k popření zkušeností zneužitých žen. Argument žáků Mahéšvaránandy, že jejich mistr získal mnoho titulů a je respektován prezidenty mnoha zemí, a tudíž je nemyslitelné jen pomyslet na to, že by mohl udělat také něco špatného, považuju za nebezpečný. Svámí Mahéšvaránanda mohl vykonat mnoho dobrého, to však neznamená, že nemohl vykonat i činy, které nejsou ke cti žádnému člověku. Dle mého názoru ani realizovaný mistr nemůže porušovat zákony zemí, v kterých působí.
    Osm měsíců sleduju cestu své ženy. Její hledání, váhání, volby dalších kroků. Jsem rád, že mám vedle sebe tak silnou ženu. Jsem na ni hrdý.
    Odchod po sedmnácti letech mnou otřásl. Vážím si však pravdivosti vůči sobě a svého vnímání věcí víc, než falešné pohádky o tom, že mám mistra, který mi je průvodcem mým životem. Moje duchovní cesta nekončí, jen jsem došel k rozcestí a vydal se jinou cestou než Mahéšvaránanda.

    V Praze dne 2.12.2011 Josef Vrba, ex-Vivéka

    OdpovědětVymazat
  5. nemohu na tomto místě nereagovat, Vážím si slušného tónu ve výše zmíněné kritice, protože některé reakce jsou neuvěřitelné..dost lidí,patrně neúspěšných jogínů se tu vyžívá ve lžích padajících na Mistrovu hlavu..čiší z toho ubohost a totální vnitřní prázdnota..tyto komentáře ubírají váhy ostatním... Po dlouhých pochybách připouštím že se něco takového o čem zde píšou mé gurusestry mohlo stát.Souhlasím ale s Durgadéví..je to jejich problém..Když to dopustily,nemají si nač stěžovat.A že je jich mnoho? -Kolik gópí měl asi Krišna? Zamyslete se nad svým soudícím tónem..Swamiji ať je jaký je, je pořát dál než my všichni.Co se ale týká vysvětlení celé věci na neutrální půdě ve vídni, jsem pro všemi deseti.. jestliže je to pravda a Mistr to potvrdí, kde je problém? A jestliže to při Maháprabhudžího jménu popře, pak to pravda není..Zdar a sílu Viktor

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžete prosím blíže specifikovat, kdo jsou ti úspěšní jogíni v JDŽ, Viktore? Ale prosím konkrétněji, než jste to naznačil o "neúspěšných jogínech". Já jsem se setkala "v denním životě" ( a teď použiji Vaše slova) s ubohostí, totální vnitřní prázdnotou a lží žáků sv. M., což ovšem padalo a stále padá na jiné hlavy, než je ta jeho. Vidím ale, že se postoje ke zneužívání vyvíjejí. Zatímco na začátku jedni tvrdili, že je vše lež, nyní už titíž připouští, že by na tom mohlo něco být, a vlastně je to dobré! Podobně je tomu i ve vašem příspěvku - nerozpakujete se dokonce srovnávat zneužití sester svým guru ( "mnichem", který Vás vede ze tmy ke světlu?) s gópími boha Krišny! Konečně ani počet netřeba omezovat, že? Vaše empatie je bohužel vždy pouze jednostranná (směr guru) stejně jako přisouzení viny( směr sestry). Takto smýšlíte Vy, který radíte druhým: "Zamyslete se nad svým soudícím tónem." Vaše postoje naznačují, že tohle je zřejmě ta pravá stezka "úspěšných jogínů" vedoucí k pravdě!

      Vymazat