neděle 27. listopadu 2011

Luďkovy listy

Na začátek bych rád uvedl, že L. Z. jsem si vždy vážil jako moudrého muže. Může být považován za jakéhosi apoštola učení svého mistra. Není sice ničím originální, ale je vidět a snaží se. Proto nechápu, jak mohl vydat něco tak primitivního a bezduchého, jako je "Luďkův list" (parafráze na listy jistého Pavla, který pomocí takových listů organizoval počátky křesťanské církve) I L.Z. má evidentně podobné ambice. To, v čem se od svého předchůdce odlišuje, je především chaotičnost a prostá vypočítavost a navíc i odhadnutelnost jeho záměrů. Jeho paralela s historií je dětinská a založená na černobílém vidění. Vyvěrá z podvědomého strachu, že na tom něco může být. Pokud by si byl vším jistý, nepotřeboval by útočit na kohokoliv, kdo se odváží kritizovat jdž. Právě přehnané sebevědomí vedení jdž je jedním z katalyzátorů současného dění. Toto přílišné sebevědomí, podobně jako v běžném životě, značí skrytou nejistotu. Člověk přiměřeně sebevědomý se nebojí přiznat si vlastní chyby. Pokud je zde strach, přiznání chyb může poškodit vybájený obrázek vlastní dokonalosti. Proto bych od Mahešvara a vedení jdž čekal moudrou reakci-ano, mohli jsme chybovat, pojďme se o tom bavit. Nejsme dokonalí, ale chceme na sobě pracovat a tak je kritika pro nás možností s tím něco dělat. Namísto takové reakce přišla jdž a Mahešvar s jinou taktikou. Vše je tajná kampaň nečistých sil, kritici jsou ztělesněním temna a špatných vlastností a není ani ň, co bysme přijali jako oprávněnou kritiku a diskutovali o tom. A pokud se dívky odváží obvinit našeho Boha, že je jen obyčejný chlap co zneužívá svou pozici, pak buď lžou, nebo jsou šílené.
Ohledně těch otázek na cvičence-krásný příklad, jak položit mnoho otázek a vlastně si předem odpovídat.
Za prvé: podle ovoce poznáte strom-ano, ale i nemocný strom může ještě dlouho plodit dobré ovoce, dobrý sadař ví, že pokud se vyskytne"škůdce", je to především ukazatel toho, že strom je někde oslabený a potřebuje léčbu. Luděk namísto toho obviní škůdce z prosté zlomyslnosti.
Za druhé-co je tím dobrým ovocem? Nemůže ten strom i přes zatím dobré ovoce roznášet nákazu? Stačí, že strom dobře plodil-je to zárukou do budoucna? Nemůže ten strom příliš přerůst a ohrožovat svým dřevem okolí? Dusit okolí svou nabubřelou přerostlostí? Hrozit pádem větví? Jednoduché paralely v složitém případě jsou známkou prosté manipulace, ne moudrosti.
Otázka:nekoná sekta nějaká tajná setkání-to byl vtip? A vtip dvojitý. Za prvé, koná- a za druhé, i kdyby nekonala, je to jedno, pokud v ní vládne stalinský kult osobnosti, kde schůzky jsou jen polem, kde se diskutuje o tom, jak vykonat příkazy vůdce co nejlépe.
Co přidat další otázky-jak nakládá jdž s milióny co vydělá, používá je efektivně? Neutrácí většinu na sebeprezentaci? Nestaví si za milióny pomníky své nehynoucí slávy? Umí pracovat s kritikou? Je pro ni kritika zlo, nebo příležitost k růstu kvality?
Zkrátka, pane LZ, vaše "Listy" mohou pomoci situaci řešit jen v případě, že je napíšete poctivě a s pokorou, ne když je napíšete jako nabubřelý agitační list, za který by se nemusela stydět ani ZV KSČ. Juckes

5 komentářů:

  1. Souhlasim naprosto se vsim, co jste tam rekl.

    OdpovědětVymazat
  2. To máš tak:
    On ten Ludva ani nic jiného psát nemůže. Zhroutil by se mu svět, a s ním i takřka celoživotní usilování o něco, čeho není sto dosáhnout. Realizovaná osobnost mluví diametrálně odlišně a neponouká cvičence ke špiclování cvičitelů, donášení na ně apod.
    Navíc na tom jejich „JZD“ docela profituje. Jeho sestra si vybudovala v půdních prostorách zámku podkrovní apartmá (s privátním schodištěm), materiál si nakoupila, ale budovali jí to karmajógíni a částečně i Ludva. Později jí to nadace proplatila s tím, že to má na dožití a nikdo to po ní nezdědí. Teď tam mají se ženou bydlení zdarma, zaplatí jen za stravu a poplatek za seminář, je – li přítomen maestro. Jinak tam v duchu svého koloritu vede semináře, bájí o všem možném, hlavně o tom nedosažitelném – i pro něj (seberealizaci). Je za ta léta zvyklý stát na piedestalu a být obdivován začátečníky. Je to pro něj „jeho“ styl života.
    Kdyby nestál na té straně barikády, na které stojí, o tohle by přišel. A přišel by i o nemovitost na Novojičínsku, kterou vlastnili se ženou, ale kterou prodal nadaci (aby měl na auto…), ale má stále možnost ji užívat. Protože je dobrým a příkladným dělníkem „JZD“.
    Navíc také umí pro JZD i vydělávat peníze: To, že si cvičitelé musí sbírat body pro udržení, či získání cvičitelského průkazu je jeho patent. Ty body sbírají na víkendových cvičitelácích, které vede převážně on. Nestačí tedy získat průkaz určitého stupně, nýbrž jej stále obnovovat – a to je jeho vynález. Každého účastníka to stojí s cestování a jinými výdaji spoustu peněz.
    Kdysi jsem byl v týmu cvičitelů, kteří školili 3. a 2 stupeň. My jsme měli dohodnuto s ČSJ, že naše vědomosti jsou dostačující pro 2. stupeň. Ale Ludva, který se vrátil s Indie (hodně rozhozen), nám to celé zepsul s tím, že musíme jako každý jiný (začátečník) dělat napřed 3. st. A nepomohlo, že to už máme písemně schváleno. Někteří jsme to hodili přes palubu. Já tu „dvojku“ potřeboval, chtěl jsem ještě ten rok začít dělat 1. st. (Ten se dělá na UK v Praze 3 roky). Teď jsem rád, že jsem v tom nepokračoval, bylo by mi to „na dvě věci“.
    Rád bych i já se Ludvy na něco zeptal:
    1. Neřval jsi nikdy na svou ženu před cizími lidmi jako tur?
    2. Žijí i tvé děti v harmonii, míru a spokojenosti, na které se tážeš druhých?
    3. Když tak věříš v tu svou linii mistrů, a v svatou zemi Indii, proč je tam tolik strašné bídy, krutosti, násilí, tmářství a zaostalosti?
    4. Není i tvůj synovec, bratr tvé sestry, žijící na zámku, také náhodou bývalý swami?

    Moudrý muž? Pro začátečníky snad ano. Pro mne je to flašinetář. I když, trochu vychytralý.

    OdpovědětVymazat
  3. Už nikdy se nedotkneme šasopisu, který ne negativně, podle názoru jvž, vyjadřuje o tomto systému. Proč? Protože bychom se znečistili! Slejně jako když se dotkne stín šůdry bráhmana... Jinak bychom museli dělat složitou a dlouhotrvající očistu, a i tak by se o nás říkalo: vždyť četl knihy (a časopisy) zapovězené.
    Luďku, Luďku, není tvé myšlení zkostnatělé? A natvrdlé?

    OdpovědětVymazat
  4. Plně souhlasím s tím, že sebevědomí řady vedoucích předstvitelů JDŽ dávno překonalo meze únosnosti. Je až neuvěřitelné, jak se dokázali vzdálit od proklamovaných zásad, jako je pokora, úcta k druhým a čestné, pravdivé jednání. Nepochybují o tom, jak chutným ovocem ze svÁmího stromu jsou. Neomylní a dokonalí.
    Život každého člověka je přece plný nejistoty. Je přirozené, že často nevíme. Myslím, že žák jógy by měl dokázat v sobě nalézt aspoň tolik pokory, aby připustil, že neví. Že si nemůže být jistý, že to, co pochází od svÁmího a JDŽ, je skutečně vždy jen dobré a pravdivé. Řada z nás to udělala. Potom jsme udělali i další krok - pokusili jsme se zjistit, jak se věci skutečně mají. Nic víc v tom nebylo. Spiknutí? Nebo dokonce závist? Proboha, to má být vtip? Co bychom z toho měli? Ve skutečnosti by pro nás přece bylo mnohem pohodlnější, kdybychom si dál hladili své sebevědomí, svůj příslib osvobození, svůj pocit exkluzivity, že jsme něčím výjimeční mezi miliardami zatracených v tomto prohnilém světě. Jaký zisk z tohoto skandálu můžeme mít? Když budu mluvit za sebe, vidím jediný možný - zachovat si čisté svědomí.
    Pokorný člověk připustí, že není vševědoucí a snaží se dozvědět co nejvíc. Každé dítě tento přístup ovládá. Představitelé JDŽ ne. Chtějí založit diskusní fórum a lidi přitom hned nabádají, co na toto fórum psát. Jsme přece v Evropě, nejsme Severní Korea. Proč chtějí "diskutovat", když je výsledek předem jasný? Předpokladem opravdové diskuse je otevřenost, ne manipulace. A taky respekt k druhé straně. Ochota vyslechnout její argumenty a snaha na ně reagovat vlastními argumenty. Považovat protistranu za ztělesněné zlo přitom myslím není nejlepší začátek.
    Śéfové JDŽ se ale ve skutečnosti snaží spíš o to, aby věci dobře vypadaly, než aby věci skutečně dobré byly. Od března zde máme obrovský skandál. Už od března se přetřásá na diskusních fórech. Co se vlastně změnilo, když před týdnem vyšel článek v Respektu? Z věcného hlediska přece vůbec nic. Respekt nepřinesl jedinou informaci, o které bychom už nevěděli - ať už z tohoto, nebo anglicky psaného fóra. Pro JDŽ to ale byla zásadní změna. Věci zůstaly pořád stejné, ale od toho dne už zkrátka před světem tak dobře nevypadaly. Teprve to totiž JDŽ doopravdy zasáhlo a přimělo aspoň k nějaké reakci. Je hanba, že teprve to. Bolest jejich sester, jejich vlastního "ovoce", je nezajímala, názory vlastních lidí, jejich vlastního "ovoce" je nezajímaly, teprve názor veřejnosti pro ně má cenu.

    OdpovědětVymazat
  5. Obraz "pozitývneho" diskusného fóra je vopred daný. Je to metóda sebautvrdzovania, ktorá je známa v kresťanských spoločenstvách, dávno rozpracovaná a používaná, hlavne v mládežníckych - len námatkovo som skúsil
    http://www.youtube.com/results?search_query=svedectvi+viry&oq=svedectvi+viry&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=344098l349192l0l349801l5l5l1l0l0l0l204l453l2.1.1l4l0
    - pozitývny blog JvDZ bude to isté v ružovom (pardon, pieskovožltom)

    OdpovědětVymazat