pátek 2. prosince 2011

Pohled manžela zneužité ženy

Můj pohled


Osm měsíců sleduju situaci kolem svámího Mahéšvaránandy a Jógy v denním životě. Vlastně ani nemůžu jinak, jako každý muž stojím vedle své ženy (Evy Vrbové). Nyní mám ale i já potřebu vyjádřit svůj názor.

Když mi v březnu 2011 žena řekla, že odchází z důvodu sexuálního zneužití od svého mistra a z JVDŽ , přijal jsem její rozhodnutí. Nechala mi svobodnou volbu, zda zůstat či odejít, stejně jako já jsem jí nepřemlouval, aby zůstala. O sexuálním kontaktu s Mahéšvaránandou jsem věděl, řekla mi o něm již před svatbou. Nikdy jsem se jí však neptal na detaily, věřil jsem, že to byla hra mezi mistrem a žákem.
I v březnu, po vystoupení dalších žen, jsem u svámidžího zůstal. Překvapilo mne, že je žen více. Přesto jsem věřil, že se vše vysvětlí, a můj mistr se postaví k situaci čelem.

Svámidží v březnu vše popřel ve Vancouverském rádiu a pak už se k ničemu nevyjadřoval. Viděl jsem kolem sebe, jak jsou ženy – oběti zneužití - pomlouvány, že jsou kurvy; obviňovány ze lži; byly jim stanovovány diagnózy od schizofrenie přes vadné synapse. Viděl jsem, jak tuto práci dělají za svámidžího jeho žáci, aniž by se pokusily ženy kontaktovat. A tak byly pro ženy oporou organizace jako české Centrum Elektra, rakouská Bundestelle fur Sektenfragen, slovinská Združenje proti spolnemu zlorabljanju, psychologové i policie. Jejich vlastní gurubratři a gurusestry měli rozsudek vynesený ještě před vyslechnutím žen. Ostatně to samé se ukázalo i nyní, když vyšel článek v Respektu – pozitivní komentáře na stranu svámidžího organizovaně napsali lidé, kteří neměli šanci číst článek celý, maximálně přečetli jeho 1/3 zveřejněnou na webu Respektu.

Záhy už bylo žen na webu šest, Eva byla s většinou z nich v kontaktu. Podle vyjádření svámidžího na jednom z jeho satsangů byly tyto ženy přirovnány démonským silám (asurik šakti), budou prý tisíce let (jugy a jugy) trpět v temnotě. Zato od svámího Jasrajpuriho přišla zpráva, že svámidží prohlásil, že všichni jeho věrní žáci dosáhnout realizace už v tomto životě.

V srpnu 2011 jsem už věděl, že končím. Nikdo mi nebude vyhrožovat peklem nebo setrváním v temnotách. Ani následky špatných karem. Je mi jedno, zda prohlásíte, že bychom se měli vzdát veškerých představ o tom, jak má mistr vypadat, jak se má chovat. Mám-li mít mistra za svůj vzor, pak mi musí ukazovat, jak žít pravdivě, s rovnou páteří v tomto životě. Své ženě věřím, ale pro můj odchod nebylo základním bodem to, zda ke zneužití došlo nebo nedošlo, ale to, že je můj mistr zbabělec. Schová se mimo Evropu a nechá své žáky, ať se situací zápasí sami. Zná identitu minimálně 4 žen a není schopen s nimi komunikovat, podívat se jim z očí do očí. Když se ho žáci v Indii ptali, zda přijede do Evropy, řekl, že Evropa ho nechce. Jsem si jistý, že od něj minimálně 90% (počítám že spíš podstatně blíže ke 100%) žáků neodešlo, touží s ním být a on jim řekne, že ho nechtějí!!! Nedokáže ani říct, že má strach přijet.
Naprosto souhlasím s tím, že jóga pomohla a pomáhá mnoha lidem. I já jsem józe a svámímu Mahéšvaránandovi za mnohé vděčný. Tři roky strávené ve Střílkách byly nádherné, rád na ně vzpomínám. Neberu to však jako argument k popření zkušeností zneužitých žen. Argument žáků Mahéšvaránandy, že jejich mistr získal mnoho titulů a je respektován prezidenty mnoha zemí, a tudíž je nemyslitelné jen pomyslet na to, že by mohl udělat také něco špatného, považuju za nebezpečný. Svámí Mahéšvaránanda mohl vykonat mnoho dobrého, to však neznamená, že nemohl vykonat i činy, které nejsou ke cti žádnému člověku. Dle mého názoru ani realizovaný mistr nemůže porušovat zákony zemí, v kterých působí.

Osm měsíců sleduju cestu své ženy. Její hledání, váhání, volby dalších kroků. Jsem rád, že mám vedle sebe tak silnou ženu. Jsem na ni hrdý.

Odchod po sedmnácti letech mnou otřásl. Vážím si však pravdivosti vůči sobě a svého vnímání věcí víc, než falešné pohádky o tom, že mám mistra, který mi je průvodcem mým životem. Moje duchovní cesta nekončí, jen jsem došel k rozcestí a vydal se jinou cestou než Mahéšvaránanda.

V Praze dne 2.12.2011 Josef Vrba, ex-Vivéka

4 komentáře:

  1. Před dvěma lety došlo ve Střílkách k inzultaci jedné žačky ze strany SM, (ta holka to v pohodě rozchodila a dodnes je snad v jdž, dokonce si na tom trochu izakládala, ale možná to byla jen snaha to nějak přijmout). To není podstatné. Podstatné je, že o dva dny na satsangu SM mluvil o vztahu žák-guru a v souvislosti s tím uvedl, že tečka od mistra je požehnáním. Přišlo mě to naprosto manipulativní a zbabělé. Bylo to jedínným vyjádřením k dané události.Od té doby jsem opustil jdž. Pochopil jsem , že tenhle nadčlověk se nikdy nesníží k tomu, aby přiznal normální lidské chyby a to ho snižuje v mých očích. Nečekejte nic podobného ani v tomto případě.

    OdpovědětVymazat
  2. Nelze než smeknout klobouk, zatímco Eva a Pepa jednají jako věrohodní a opravdoví lidé, jejichž osobní statečnosti si vážím-na druhé straně barikády koná druhé duo-robotická Sádhví a její přetížený pomocník, sadhvi Pa. a Ja.La. Ale v zájmu slušnosti se o hodnocení jejich dosavadní činnosti nebudu vyjadřovat.

    OdpovědětVymazat
  3. Stále více indicií ukazuje na nezvratný fakt: Máme co do činění s tvrdou sektou. A můžeme být rádi my, kteří jsme prohlédli a tuto sebranku opustili. Vím, že pro mnohé to bylo těžké. Sám jsem toto „učení“ opouštěl pozvolna, asi 5 let. Narůstaly pochybnosti, které se buďto nedaly vysvětlit, anebo se vysvětlovaly stále stejným a velmi stupidním způsobem.
    Evo a Josefe, žádné temné karmy se bát nemusíte. Neprovinili jste se ničím, proti Pravdě. Temné skutky prováděl někdo jiný. Vím, že bývalo na seminářích hezky, sami jsme tomu chtěli. Ale nebyla ta krása tak trochu vylhaná? Nebo spíš odcizená a vypůjčená z budoucnosti? Po prozření přišla velká hořkost. Hořkost a trpkost nad tím, že nás někdo vodil za nos, sliboval to, co sám nemá, využíval naše úspory, práci, čas a zneužíval naše bližní. A zneužíval naše nejhlubší city.
    Termín „karma“ je vynález obchodníků s duchovnem, a právě oni ji dovedly k popisné dokonalosti. Karma jako taková, vlastně ani neexistuje. Existuje akorát zápis do našeho podvědomí. A když ohavným činem pokřivíme kosmickou energii. Pak ji musíme sami narovnat, vyhladit. Někdy se to nemusí podařit v jediném životě. Vy dva jste se proti Pravdě neprovinili, vy nemáte zač pykat.
    Pamatujte všichni, kteří se začtete do těchto řádků: „Všichni jsme synové a dcery boží, a nic našeho Otce nebolí víc, než když se jeho milované dítě před někým válí v prachu a padá na kolena.“ Toto by měl učit pravý a osvícený mistr. A ne to, co jsme v té zatracené organizaci slýchali celá desetiletí. Je nám to k něčemu dobré? Asi k tomu, že víme, že tudy cesta nevede… A vryli si toto poznání hluboce do duše, a nechali se jím vést i v dalších bytích.
    Teď jsem si jist, že ono slavné grémium, které zuby nehty brání své pozice, o dané situaci muselo nepochybně vědět. A ty „sestry představené“ + Ing. Jana P, nejsou ničím jiným, než kuplířkami. Prachsprostými kuplířkami. Ani se věřit nechce, když sádhví P, při konfrontaci Evě řekne, zda nemá pocit, že svými kroky ničí práci mnoha dobrých lidí. Ona dotyčná, přesto, že je tzv. sanjásin používá tu a tam lež, jako pracovní nástroj. Sám jsem se o tom před léty přesvědčil. Sama je stará panna (pokud ovšem…), která o životě dohromady nic neví. Brání jí v tom zámecké zdi a ulita sebeklamu.
    Onomu grémiu už dávno nejde o Pravdu. Stačí se podívat na stránky: http://rejstrik-firem.kurzy.cz/rejstrik-firem/DO-49625667-nadace-zivouci-svetlo-mahaprabhudip-satsang/ A velmi pečlivě tyto stránky prozkoumat a rozkliknout si jména zainteresovaných, jejich vklady (a z nich se odvíjející podíly), historii apod. Je to jen způsobem byznysu, jeho forma je však zrůdná. A soudnému člověku je z toho na zvracení.

    OdpovědětVymazat