neděle 10. dubna 2011

Svědectví č. 4



Svědectví č. 4

Byla jsem žákyní svámího Mahéšvaránandy téměř 20 let. Byla jsem učitelkou JDŽ. Měla jsem na starosti po několik let jedno jógové centrum. Až do noci, kterou vám hodlám popsat, jsem mu absolutně věřila. Byla jsem velmi šťastná, že jsem našla svou duchovní cestu. Pracovala jsem na ní v každé své volné minutě.

To se změnilo po mé zkušenosti se svámím Mahéšvaránandou, která se stala před 15 lety.
Přišel ke mně v ášramu před satsangem a zeptal se, jak se mám. Připustila jsem, že mám problémy se studiem na univerzitě. Řekl mi, že si o tom můžeme popovídat později a pozval mě, abych přišla po satsangu do bytu, kde bydlel během svého pobytu v našem městě.
Po satsangu jsme uklízeli ášram a pak mě někdo dovezl autem do jeho bytu. V bytě byla pouze jedna starší paní, kterou jsem velmi dobře znala, a svámidží. Byl v ložnici.

Svámidží mě pozval, abych přišla k němu. V místnosti bylo tlumené světlo a ve vzduchu spousta vůně z vonných tyčinek. Řekl mi, abych přišla blíž. Rozhodla jsem se  posadit se na koberec. On mě znovu a znovu zval, abych přišla ještě blíž. Pak mi přikázal sundat si tričko a podprsenku a lehnout si na něj. Udělala jsem to, byla jsem úplně zmatená. Starší paní přišla do ložnice a něco přinesla. Cítila jsem se velmi nepříjemně, ale ona se nezdála vůbec překvapená. Svámidží se dlouhou dobu díval do mých očí. Dělala jsem totéž a přemýšlela jsem, co je to asi za zkoušku. Jeho horní polovina těla byla nahá a on mě vyzval, abych si nabila své srdce od jeho. Náhle dal svou ruku do mých kalhotek a svůj prst do mé vagíny a snažil se mě sexuálně vzrušit. Byla jsem v šoku. Myslím, že vycítil mou nespokojenost už v prvním okamžiku, kdy to udělal, protože se pokoušel přesvědčit mě těmito slovy: „Toto je božské požehnání, ánanda.“ Odvětila jsem, že není. Opakoval tutéž větu o božském požehnání a já jsem trvala na tom, že to božské požehnání není. Stáhl svou ruku a řekl mi, abych se oblekla. Pak přišel za mnou do haly a přikázal mi, že nesmím nikomu říci, co se tam stalo. Pak se mě zeptal, jestli moje důvěra k němu je větší. Já jsem věděla, co chce slyšet, a i když jsem nechtěla, řekla jsem ANO.

Nepamatuji se, jak jsem se dostala domů; pouze si pamatuji na své zmatené pocity. Možná to udělal, aby spálil mé špatné karmy. Možná to udělal kvůli tomu, že jsem měla špatnou sexuální zkušenost se svým předchozím partnerem a on mi chtěl pomoci. Možná zkoušel mou oddanost, co jsem mu ochotna dát, jak se poddat. Ale hluboko v srdci jsem věděla od prvního okamžiku, že to jsou jen omluvy pro něj. Bála jsem se, že přijdu o svého gurua, o svou víru a o svou důvěru.

Když jsem se pokusila o tom mluvit s někým z jógy, pro každého to znamenalo požehnání, nebo že svámí Mahéšvaránanda zkoušel mou důvěru, ba dokonce jak jsem požehnaná, že on má ve mě takovou důvěru, když mi mohl udělat něco takového, že mi musí skutečně důvěřovat.

Vím o dvou dalších ženách z YIDL, které s ním měly sexuální zkušenosti, jedna dobrovolně, druhá nedobrovolně, ale nechtěly o tom se mnou mluvit.

V následujících 15 letech jsem pomalu začala přetínat své spojení se svámidžím a s YIDL. Jednou se svámidží pokusil dát mi tři různé úkoly v různých městech ve stejnou chvíli, což bylo nemožné splnit v jednom fyzickém těle. Nepokusila jsem se splnit ani jeden. Během této záležitosti mi řekl, že je pro mě jediným mužem v tomto vesmíru, ale já jsem se později vdala za skvělého muže a žijeme šťastně spolu už přes deset let. On nám řekl, že máme odložit naši svatbu, ale my jsme se rozhodli vzít se přesně v době, kdy jsme chtěli.

Ale trvalo mi 15 let, než jsem úplně přetrhla pouto. Než jsem si poctivě přiznala: Můj guru mě  zneužil, zneužil mé důvěry. Odcházím, končím. Faktem je, že jsem mu to dovolila, protože jsem mu dovolila potlačit svůj zdravý rozum a cit vůči sobě samé. Ale už je to pryč.

Osvobodila mě upřímnost k sobě samé. Teď jsem zase sama sebou, cítím se celistvá.
Možná se zeptáte: Řekla jsi mu NE, přímo jemu? NE, to jsem neudělala. Proč? Byla jsem šokovaná a pak jsem hledala nějaký duchovní důvod, proč to dělá. Zlobím se, že měl sex s mladými ženami? Ne, to mi vůbec nevadí, že měl sex se svými žákyněmi, ale vadí mi to, že tvrdí, že to není pravda. Vadí mi jeho manipulace s naší důvěrou, které využívá, aby je dostal do postele. Pro mě to znamená, že lže.

Proč jsem to uveřejnila teď? Znamená to, že chci zničit a popřít jeho práci a to, co udělal pro cvičení jógy? Vůbec ne. To, co je v YIDL pravdivé a skutečné, zůstane. Ale všichni jeho žáci si zaslouží znát pravdu. A také cítím, že to dlužím těm ženám, které byly tak statečné, že uveřejnily svá svědectví, chci je podpořit. I ony mi hodně pomohly, abych dokázala udělat poslední krok. Jestliže mé svědectví pomůže alespoň jedné dívce nebo ženě překonat svou hrůznou zkušenost, nebo ještě lépe jí předejít, moje svědectví splní svůj účel.

Vím, že moje svědectví není tak hrozné jako to, co je popsáno v těch předchozích. I přesto jsem s tím musela bojovat po velmi dlouhou dobu. Možná nějaká jiná žena má podobnou zkušenost a snaží se přesvědčit sama sebe, že to, co se stalo, je zcela vysvětlitelné a duchovní a v pořádku... Poslouchejte samy sebe a věřte samy sobě, že TO NENÍ V POŘÁDKU.

Žádné komentáře:

Okomentovat