pondělí 6. února 2012

Rozloženi zevnitř-aneb kde není cti ani pravda nepřebývá

Myslím, že vyjádření Marka Jendrucha je tuze nepříjemným probuzením pro mnoho snílků, kteří v bláhové zasněnosti věřili konejšivým slovům vedení společnosti Jdž-nic se neděje, jedeme dál, všechno je lež a gurudév je bez chyb, vše je jako dřív. Evidentně není.
Kdo zná Marka osobně tak ví, že jestli byl v téhle společnosti opravdu morální člověk, morální v pravém slova smyslu, tak to byl právě Marek.
Proto, pokud takový člověk řekne, že už před deseti lety k němu Eva přišla a svěřila se mu-nelze to brát na lehkou váhu.
Argumenty vedení-pana Lajky, Dohnalové, Zanášky, Repka a dalších (že vše je spiknutí temných sil pod taktovkou Ciciho) -jsou usvědčeny ze lži. Ať už ze lži z neznalosti, z přemíry snahy pomoci guruovi, nebo dokonce ze lži záměrné. Každopádně, minimálně od Markova prohlášení víme, že problém nezpůsobil nějaký jugoslávský zhrzený sádhu, jak zněla bajka pro obyčejné jogíny. Problém tu byl ještě předtím.

Pokud mají výše zmínění vedoucí představitelé dostatek cti v těle-nechť se veřejně panu Miličevičovi (bývalému Chidánandovi) omluví. Byl by to první krok směrem k jejich opravdovému duchovnímu a morálnímu pokroku. Myslím sice, že Miličevičovi je to všechno celkem šumák, má asi dítě na cestě a nepotřebuje se tak zaobírat fantasijním světem členů Jdž, ale napadat ho a svádět na něj všechny problémy-to bylo opravdu nechutné a amorální. A výše zmínění to jistě vědí. Pokud jste slušní lidé-omluvte se mu, prosím. A hned připojte další omluvu i Evě. Zvláště mužští členové by neměli váhat..........

Co se týče karmy-vypůjčíme li si citát (byť nepřesný) z ruské literatury-pak, "není li Bůh, je dovoleno vše". Někteří pisatelé zde provedli jakousi inverzi-a to-"je li karma, je dovoleno vše", protože karma každého nakonec potrestá.

Tak za prvé-koncept karmy je jen jedním z mnoha filosofických pohledů na život. Nemá nadřazenou platnost. Pro většinu lidí je to nesmysl. Je to věc víry. Je také poměrně mladá. Ve Védách se hlavně obchoduje s mnoha Bohy, aby bylo víc obilí, moci či peněz, aby zhrzený milenec mohl ublížit své vyvolené a pod. O karmě se tam nedovíme. Pokud Maheš tvrdí, že základem všeho vědění jsou Védy, pak tím dává jen najevo, že je nezná. A nebo nevěří v karmu.........

Za druhé-koncept karmy připomíná spíše ono opium utlačovaných, než nějaký fyzikálně působící jev. Každé náboženství utlačovaných tvrdí-Bůh to mocným a zlým jednou natře-není třeba se bát, že by zlo zůstalo nepotrestáno. Koncept karmy je tedy výborným opiem pro utlačované v kastovní společnosti. Založit na tak spekulativním principu s mnoha praktickými výkladovými potížemi morálku-je mírně řečeno odvážné. Naštěstí, společnost si vypracovala spolehlivější nástroje potrestání, než je víra v to, že zlý člověk bude po smrti a v dalších životech nějak trpět (není lepší trpět a vnitřně tak opustit máju, než mít pohodičku? Není to tedy tak, že zlo je odměněno nakonec rychlejší cestou k osvobození nepřipoutaností?)
Těmi nástroji potrestání je právní řád a veřejné zostuzení viníka. Právo bohužel neřeší všechny nepravosti, jak vědí absolventi PF-morálka není právo a naopak. Proto je zde nástroj "pranýřování". A veřejně činná osoba, které plynou z veřejné důvěry velké požitky, finanční a mocenské, je potrestatelná právě institutem veřejného pranýřování.

Všichni činíme nepravosti, ano, ale přikázání"kdo je bez viny ať hodí kamenem"-je nástroj na obhajobu bezmocné ženy v patriarchálním Israeli-ne nástroj ke skrývání prohřešků mocné a bohaté osoby, předstírající vlastní nadřazenost nad obyčejnými (protože neosvícenými) smrtelníky. Maheš není Ježíš, je to velmi bohatý Ind, s ohromnou mocí, vyzbrojený právníky, armádou věrných služebníků, spřátelených politiků a vitrínou plnou metálů. Ježíš, máme li věřit jeho následovníkům, nechodil v goratexkách na letiště, ale jen bosý po poušti. Další rozdíly si jistě každý sám najde. Mocní se Maheše nebojí jako nějakého nového vykupitele, jak možná sní někteří snílkové v Jdž, Maheš je jen jejich přítel. Srovnávání mahešova a Ježíšova příběhu je tak absurdní, jako představa jak se Ježíš nechá fotit s Pilátem a jde s ním na večeři do drahé restaurace aby oslavil nový duchovní titul od římského císaře.........
Proto, nevymlouvejme se na spekulativní karmu. O činech lidí, kteří žijí z důvěry ostatních se mluvit musí. Jinak to bude cochcárna.................
A tak na závěr, nejen na základě markova Vyjádření, které ukazuje prázdnotu argumentace vedení Jdž, přeji vedoucím představitelům, aby našli odvahu prohlédnout své imaginační projekce hodného a kouzelného Dědečka, Otce či Syna, co je přišel zachránit před zlým světem, a uzřeli mnohem prostší pravdu-o tom, jak jeden Ind se svým strýčkem se udělali sami pro sebe, odtrhli se (pravděpodobně) od jistého Satjanandy a užívali si moc a slávu plnými doušky tak, jako mnoho stejných podnikatelů s posvátnem a osvícením před nimi. Je to možná bolestnější než snít o létajícím kočáru do nebe, ale pravda většinou nebývá příjemná a snadná. Třeba si pak uvědomíte, že jste svým arogantním chováním ublížili dívkám, které Vám věřily a častokrát se Vám i svěřily. Já jim také dlouho nevěřil a svojí vinu si ponesu. Zkuste v sobě najít odvahu, nést si svůj kříž a přiznat si vlastní chybu. Je to těžší, než nést svůj meč "vlastní pravdy", ale je to pravdivější. A duchovnější. Možná víc, než sentimentálně zpívat o prachu z nohou gurua a plánovat kolik nových duší zase přivedu a co za to v satjalóce dostanu........
Jak píše šiša-nejde tu o mstu, jde tu o tlak na vedení aby zachránilo co se dá. Pokud to jde, aby z Maheše dostalo, co si vybásnil a co je pravda. Jedině tak můžete józe prospět. Jóga není osoba sběratele titulů, je to např. princip pravdivosti-i kdyby ta pravda měla jít proti tomu, kdo Vám o józe tak dlouho básnil. Panu Zanáškovi to možná přijde plytké a prázdné, mnohým z nás však (naštěstí) ne. Proto se tím zabýváme už rok.
S přáním mnoha sil do skutečného boje se sebou samým zdraví Juckes

3 komentáře:

  1. Připojuji se k Juckesově výzvě zmíněným funkcionářům. Omluvte se panu Miličevičovi a paní Vrbové.
    A omluvte se rovnou také všem členům JDŽ současným a minulým za to, že jste zneužili svého postavení a zradili své poslání a odstupte ze svých funkcí. Zveřejněte také všechno, co jste si ze zákulisí JDŽ nechali pro sebe. Měli jste zastupovat obyčejné členy JDŽ a jednat v jejich prospěch. Opakuji - zastupovat je, nikoliv jim vládnout a manipulovat jimi. Místo toho jednáte ve prospěch a na přímé rozkazy někoho jiného a svým členům vytrvale lžete a zatajujete pravdu. V politice takovému jednání běžně říkáme korupce. Tady se jedná o úplně stejný princip a je jedno, jestli je vaše chování motivováno penězi nebo třeba příslibem "dobré karmy". Připomínám vám, že jste povinní jednat ve prospěch členů JDŽ, ne ve prospěch Svámího Mahešvaranandy.
    Máte-li ještě zbytky soudnosti a cti, odstupte.

    OdpovědětVymazat
  2. http://www.pluska.sk/plus-7-dni/ludia/indicky-guru-od-svojich-ziacok-vraj-vyzadoval-oralny-sex.html

    OdpovědětVymazat
  3. Bylo by pěkné, kdyby se omluvili. Nejsem si však jistá, jestli to, co běžně očekáváme od ostatních lidí, můžeme očekávat od nich. Pro ně je přece tento svět klamem! I když... a jak je to možné (?) jsou v něm zapojeni, dobře se v něm orientují a dokonce využívají jeho možností ve svůj prospěch a prospěch své organizace. Těžko říct, jestli mezi těmito "světskými" atributy, které blahosklonně přijímají, jsou také soudnost a čest. Zatím tomu nic nenasvědčuje, takže mluvit i jen o jejich zbytcích se jeví jako zdvořilá nadsázka. Přičítám to již změněnému stavu vědomí. Může z něj ještě vycházet něco, čemu zde my bláhoví říkáme SVĚDOMÍ?

    OdpovědětVymazat