Český překlad převzat zde:
http://media.wix.com/ugd/b2c111f5aab6afc096b0eb9e9770bf2d.ugd?dn=Czech.pdf
Drazí přátelé,
pravděpodobně jste slyšeli, že jsem opustil svámího Mahéšvaranandu a ukončil všechny své aktivity v JvDŽ. Po mnoho let, obzvláště po mahasamadhi Holygurudžího, jsem nebyl schopen neslyšet a nevidět nárůst arogance, manipulace, ješitnosti a hrabivosti ve svem guruovi. Nejviditelnějši to bylo za scénou. Den za dnem jsem si uvědomoval, že je čim dal tim vice vzdaleny prostotě a čistotě Šri Mahaprabhudžiho a Holygurudžiho. Staly se jen dokonalou ikonografii pro jeho rostoucí proměnu z jogirádže v klasického indického maharádže. Taková proměna není na naši planetě ničím novým. Odpověď, jak se toto může velkým jogínům a guruům stát, můžete nalézt ve starobylé jógové knize Lila, vydané Harishem Joharim (čtěte 55. kapitolu).
JvDŽ se stávala meně a méně jógou a více a více osobním kultem. Bylo zde méně a méně pravé sádhany, svobody, radosti, jednoty a světla a stále
více uniform, pravidel, strachu, soutěženi, komerce a viny. Sadhana byla uznávána jen když byla s bhakti, bhakti byla dobrá, jen když se stala sévou a séva byla dobrá, jen když trvala po celý život.
Roky mi mnoho cvičenců jogy, jógových učitelů a organizátorů vyjadřovalo své znepokojení z Mahešvaranandova chováni a směru, kterým se JvDŽ ubírá. Já jsem je tehdy přesvědčoval, aby u systému zůstali. Někteří z nich mi dnes řikali, že litují, že mne poslechli. Byl jsem blizko k tomu, abych z ní vystoupil v únoru 2007 během a po Kumbhaméle a někteří moji přátelé s tím byli obeznámeni. V té době ale umírala má žena Joganand na rakovinu a já jsem v sobě svůj záměr potlačil. Po jejím odchodu jsem nějak pokračoval ve své sévě, kvůli pocitu, že můj odchod od Mahešvaranandy by mohl též poškodit obraz Šri Mahaprabhudžiho a Holygurudžiho.
Konečně na Kumbhamele roku 2010 jsem byl 3 měsíce svědkem toho, jak
vrstvy make-upu jedna po druhé padají z Mahešvaranandovy svaté tváře. Uvědomil jsem si, že v něm již více není přítomen Šri Mahaprabhudži a Holygurudži. Sdílel jsem svůj názor s některymi velmi blízkými Mahešvaranadovými žáky a někteří z nich mi řekli, že vědí o 300% dalších a 300% horších skutečnostech. Takových žáků neni malo, ale zřídkakdy se
ptaji, proč s takovou osobou zůstavaji.
Po dvacetileté přestávce přijel Mahešvarananda v listopadu 2010 do Srbska a já jsem se rozhodl, že to bude má poslední séva jako projev vděčnosti za to dobré, co se mi přihodilo během 29 let věnovanych JvDŽ. Poté jsem nejel v zimě do Indie a v únoru 2011 jsem se nezúčastnil semináře ve Vépu a Střílkach. Bylo zřejmé, že již více nejsem součásti hry.
Inspirovalo to některé další žáky, aby vystoupili a hovořili o trápení, kterému čelili skrze Mahešvaranandovo násilnické sexuální chováni. Pro většinu z nás to byl nečekaný šok. Mluvil jsem s některými oběťmi, které dobře znám a jsem si jist, že mluví pravdu. Poté jsem veřejně prohlásil, že jsem mimo JvDŽ. Týdny mne Mahešvarananda tlačil k tomu, abych přišel a mluvil s nim. Vím ale, jak temný je jeho zneužívajici a manipulující charakter a nemělo žádný smysl jakkoliv diskutovat. Přišel čas a jeho karmy padají zpět na jeho hlavu. Jak jednoduché.
Osobně vím o několika výpovědích žákyň o sexuálním zneužíváni. Stalo se to v Novem Sadu v Srbsku v roce 1982, když jsem byl 3 měsíce žákem. Naneštěstí Mahešvarananda v jejich přítomnosti snadno popřel jejich zmatené a bojácně výpovědi. A to byl konec diskuse. Jejich svědectví nemůžeme srovnávat s hrůzou, kterou prošly oběti, které si můžeme přečíst a slyšet
dnes na: http://swamiji-maheshwarananda-abuse.com) Většina žáků, kteří tehdy byli v Novem Sadu, včetně mne (jako je i dnes situace některých žáků) si zvolili věřit svému guruovi a ne slzám, strachu a poníženi obětí. Podobně se děje nyní.
Pote jsme si ani já ani Joganand nebyli vědomi pokračujícího sexuálního zneužívaní, které Mahešvarananda provaděl ve Vídni, Slovinsku, Chorvatsku, České republice, Maďarsku, Džadanu a na dalších místech, kde měl semináře. Ve své nevědomosti a nevinnosti jsme mu přiváděli své děti a nedávno i vnučku.??? Hrdě jsme učili JvDŽ tisíce cvičenců a inspirovali jsme je, aby se stali Mahešvaranandovymi žáky. Ani ve snu jsme si nepředstavili, že jsou
některé divky po mantradikše bezostyšně použity jako potrava pro násilnický sexuální apetit našeho gurua.
Dovedete si představit Šri Mahaprabhudžiho nebo Šri Madhavanandžiho, jak
používají sve pokoje jako past pro své žačky? Šri Mahaprabhudži ani neměl dveře, které by bránily pohledu na něj. Nyní již ale chápu, proč má Mahešvarananda troje dveře předtím, než vůbec můžete vidět jeho apartmán a proč si vybudoval tajné východy ze svého několik set čtverečních metrů velkého apartmá v Om ášramu, v Džadanu.
Tyto dny mnoho žáků otevřelo svá ústa a říkají ostatním, co se jim stalo osobně nebo o tom, co se stalo někomu jinému. Během posledních dvou týdnů jsem byl informován o jménech mnoha oběti a jménech těch, kteří věděli o zneužíváni a o těch, kteří také události organizovali nebo je kryli.
Také jsem ale slyšel o ženách, které měly s Mahešváranandou sex dobrovolně. S hlubokou bolesti a znechucením jsem si uvědomil, že v pozadí byly semináře JvDŽ porno filmem s oběťmi a dobrovolnicemi. Nyní začíná být jasné, proč Mahešvarananda hystericky nařizuje svým žákům, aby se chovali jako tři opice a aby: neviděli, neslyšeli a hlavně aby nemluvili! To je pro opice opravdu dobré, ale člověk a tím spíše jogín by se měl dívat a vidět, měl by poslouchat a slyšet, měl by mluvit alespoň o zneužívaní nevinných lidi.
Všechny oběti mluví o svém šoku, strachu, zmatení a zděšení, které zakusily, když si uvědomily, že se ono půlnoční zavolání, aby přišly navštívitl svého svatého gurua, změnil v sexuální past. Některým bylo řečeno, že jsou vybrány, aby prošly skrze šakti pat nebo že je to to speciální milost. Proč jógoví učitele neřekli těm ženám, které vedli k žákovství, že mohou
byt požehnány speciálním prašádem přímo do svých úst, [čak i kada to sa ganenjem odbijaju?]
A jaká je nyní chuť Mahešváranandova prašádu v našich kolektivních ústech?
Jsem si vědom toho, že naše mozky velmi touží odmítnout všechny tyto skutečnosti. Bohužel jsem to sám zažil v roce 1982, i když tehdejší výpovědi oběti byly podstatně mírnější. Většina z nás musí projit skrze automatické prvotní popření byť jen myšlenky, že to může byt pravda. Všichni cítíme, že taková pravda by mohla zničit náš život.
Mnoho žáků se nyní nachází v muladhara čakře a zoufale se snaží zachránit a uniknout před strašným probuzením. Naše podvědomí hraje mnoho her, aby zachránilo náš ideál, náš sen a duchovni naději. Ať už cítíte cokoliv, jen nenapadejte oběti a ty, kteří jim chtějí pomocí, protože velmi brzy i vy pochopíte skutečnost. Toužíte s nimi mluvit svobodně jako lidé, jako jogíni, nebo si vyberete být opicí, která slepě následuje příkazy?
Tyto dny ukazuji náš charakter a lidskost jak nás samotných, tak i všem kolem nás. Mnoho žáků se víc stará o to, co by mohli ztratit finančně, sociálně nebo duchovně, než co je pravda. Jestliže plivnete na pár nevinných obětí a na ty, kteří je bráni, nezmění to krutou skutečnost, že se zlo je vykonáno a to mnohokrát. Jak se potom podíváte do zrcadla a do oči
oběti? Jak chcete předstoupit přes své příbuzné, přátele, cvičence a veřejnost, když se nedistancujete od násilníka?
Nadešel čas, kdy Param para již není za Mahešváranandou. Nebojte se ho. Bojí se, protože zná své karmy. Již odstranil svůj program z internetu. Představoval si, že je Bůh, kterému bylo všechno dovoleno, a nyní vidí, že se přepočítal. Velmi brzy bude muset stanou před tváří toho, kdo je Mahaprabhudží a já nepřeji nikomu, aby byl v jeho kůži.
Přátelé, v pádu Mahešvaranandy není žádné skutečné drama. Nic, co je skutečné, nezemřelo. Vaše átmá nezemřelo. Jóga nezemřela. Vaše duchovni sny nesmějí zemřít kvůli tomu, že jeden další guru ztratil kontrolu nad svými tužbami, zneužíval svoji moc, postaveni a důvěru duchovně hledajicich. Vaše mantra je čistá. Nevymyslel ji Mahešvarananda, není jeho majetkem. Vaše mantra je čistá védantská cesta k našemu Param para, které je bez
poskvrny. Šri Devpuridži, Šri Mahaprabhudži a Šri Madhavanandži od vás neodvrátí svoji božskou tvař, jestliže je milujete s čistým srdcem. Skrze ně nebo skrze svoji hlubokou touhu po svobodě, čistotě, míru , úplnosti nebo jednotě, skrze pranajámu, meditaci a mantru budete nepochybně vedeni ke své seberealizaci. Svoboda nemůže byt dána, může byt pouze dosažena.
Toto je me konečne prohlašeni. Nyni je vše na našich charakterech a na našich karmach.
Čitanand.
Pro Vaši informaci:
Tihomir Pesikan (Turjanand) předseda JvDŽ v Salzburgu a Viceprezident Fellowshipu odstoupil z těchto funkcí 10. února a 9. března 2011.
Aleksandra Vujic (Sangita) ukončila všechny aktivity na podporu JvDŽ v Organizaci spojených národů a jako národni delegát JvDŹ pro Srbsko (7.března 2011)
JvDŽ Novy Sad rozhodnutím Shromážděni 11.března 2011 vystoupilo z Jógy v denním životě (prezident Svetozar Backovic, svetbac@gmail.com)
JvDŽ Bělehrad rozhodnutím Shromážděni 12.března 2011 vystoupilo z Jógy v denním životě (prezident Zoran Vukicevic, zoranvukicevic@gmail.com)
JvDŽ Kikinda rozhodnutím Shromážděni 13.března 2011 vystoupilo z Jógy v dennim životě (prezident Zoran Lazovic, zrnlazovic@gmail.com )