tag:blogger.com,1999:blog-6801034286821526987.post1058010740028743370..comments2023-11-03T12:49:53.723+01:00Comments on Jóga v denním životě a falešný guru Mahéšvaránanda: Se svámím ve spršeUnknownnoreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-6801034286821526987.post-89718043772434695372011-11-13T13:43:23.383+01:002011-11-13T13:43:23.383+01:00K výrokům sv.G. v dialogu Se svámím ve sprše:
Bylo...K výrokům sv.G. v dialogu Se svámím ve sprše:<br />Bylo by pro mě lepší, kdyby mi někdo dokázal, že se mýlím, protože k józe mě přivedly city a stejné city můj vztah přehodnotily.<br />Ve výše uvedeném vyjádření sv. G. vidím tyto rozpory:<br />Zprvu tvrdí:"Nezaplést se (nejen fyzicky, ale fakticky hlavně emocionálně)..."<br />Připoutávání se ztotožňuje s klamem (= hněv, zmatenost, zničení rozumu). Přitom fyzické zaplétání nepovažuje za tak důležité jako to emocionální. Jakže, ovládnutí těla není pro asketu tak důležité? A pokud takto podtrhnul emocionální zaplétání, může mít k někomu, něčemu nějaký vztah, vřelý vztah...? Ale on přece "bratrům a sestrám" přednáší - káže, radí, vede je. Vytváří vztah k nějakému objektu - k bhaktům. Je možné mít vztah s naprostým vyloučením ať pozitivních, nebo negativních citů k objektu zájmu? Vždyť už to vylučuje sám výraz "zájem". (Někteří svámiové rozdávají některým bhaktů dárky, vybírají mezi nimi své pomocníky...). Pokud připustím vztah bez emocí, pak se tento vztah jeví jako jednostranný - jen od bhaktů. Bhakti je láska. Bhaktové tedy obdivují, milují, zbožňují někoho (nebo spíš něco?), koho vlastně nezajímají, poněvadž jeho "cesta" ho vede k tomu, aby se před něčím takovým chránil. On se nezaplétá, tudíž ani nerozlišuje mezi dobrem a zlem, přičemž v přednáškách hovoří o tom, co je pro bhakty dobré a co ne, zaujímá k různým problémům stanoviska atd.<br />Druhý rozpor se týká konstatování:"Od hněvu klam pokračuje ke zmatenosti a ničení rozumu." Na přednáškách jsem slýchávala, jakou je rozum - intelekt překážkou na cestě k osvícení. Takže jakýpak strach ze zničení rozumu? Moje kritika je vysvětlována nedostatkem bhakti a já jsem prý ta, která patří "mezi ty rozumové", což jistě nejsou žádné argumenty. Nejen city, ale i rozum se jim někdy hodí velmi, někdy trochu, jindy vůbec.<br />Kde se bere sebevědomí kázat druhým, když jsem sám plný rozporů? Kdyby tito hlasatelé byli od začátku otevření, byli by pro příchozí čitelní, mohli bychom si vybrat, zdali je toto právě pro nás.<br />Ráda bych se dověděla něco o iniciaci svámiů - jestli skládají nějaké sliby, k čemu se tímto aktem zavazují...Za případné informace děkuji.Ufohttps://www.blogger.com/profile/17069422706211524742noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6801034286821526987.post-51117849500580060602011-11-03T23:38:38.012+01:002011-11-03T23:38:38.012+01:00Všichni v JDŽ si hrají ... na Indii, na vegetarián...Všichni v JDŽ si hrají ... na Indii, na vegetariány, na indické mundúry, na svámí, na mistry - kdo to bere jako hru, je v pohodě, kdo to bere vážně, trpí.<br />Právě tak v životě.sidhttps://www.blogger.com/profile/03838994431556693874noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6801034286821526987.post-40413857575751364972011-11-03T23:15:53.072+01:002011-11-03T23:15:53.072+01:00Všichni tady víme o avantýře Svámího G. dostal teh...Všichni tady víme o avantýře Svámího G. dostal tehdy od mistra svolení se oženit, což ale neudělal. I on je jen člověk a na víc si nehraje, je jen chybující hledající tápající mnich, nic víc nic míň. Vzpomeňme na pověst o tápání Gautama Buddhy.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6801034286821526987.post-88692541082926435842011-11-03T22:27:42.193+01:002011-11-03T22:27:42.193+01:00A tady máme něco velmi povědomého pro bývalé i sou...A tady máme něco velmi povědomého pro bývalé i současné žáky gurua, jiná sekta, jiné místo, podobné principy (a praktiky).......<br />http://prima.stream.cz/soukroma-dramata/625306-soukroma-dramata-44Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6801034286821526987.post-17086479255218822322011-11-02T16:39:03.583+01:002011-11-02T16:39:03.583+01:00Já přiznávám rok a půl. Total. Ale pak...Já přiznávám rok a půl. Total. Ale pak...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6801034286821526987.post-68376703775400487502011-11-02T16:19:34.343+01:002011-11-02T16:19:34.343+01:00Je zde někdo ze zhrzených adeptů na duchovnost, ně...Je zde někdo ze zhrzených adeptů na duchovnost, někdo kdo vydžel v úplném celibátu alespoň jeden rok? A kdo třeba 3 roky? A to i v takovém, kdy ani nepomyslíš ani se chtivě nepodíváš.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6801034286821526987.post-28670611487501226002011-11-01T06:10:27.823+01:002011-11-01T06:10:27.823+01:00Připadá mi, že tento člověk se stylizuje do role -...Připadá mi, že tento člověk se stylizuje do role - v tomto případě do role svámího. Přijme za svá určitá pravidla, ale dál jedná podle své přirozenosti. Vysvětluje své konání podle své přirozenosti, aby do kontur role pro něj a hlavně pro ostatní jakžtakž zapadalo. Pak bude obhajovat v podstatě cokoliv. Kdyby byly principy sanjásinství jeho přirozeností, nedošlo by k žádným takovým polemikám, nedošlo by možná ani k tomu, že by "se stal" svámím, poněvadž takový člověk to nepotřebuje. Má pro nás význam něco, co se proklamuje, ale neprojevuje v životě skutky?<br />Mnoho lidí se jen stylizuje. Tak i v JDŽ.Anonymousnoreply@blogger.com